Використання
інтернет-технологій у навчанні не означає лише «скачування» інформації,
але і дозволяє обробляти, переробляти навчальний матеріал, зберігати,
доповнювати, переструктурировать, використовувати для виконання задань у
режимі он-лайн, спілкуватися з іншими навчальними, з преподавателем,
задавати питання. Таким чином, реалізуються інтерактивні форми навчання.
На любом типі уроку (пояснення нової матеріалу, його закріплення, узагальнення, контроль усвоення) використання ІКТ мотивує навчаючих за умови того, що урок добре побудований. Самое главное в проведении такой работы - заинтересованность преподавателя, а начать освоение ИКТ-сервисов можна навіть в локальной сети колледжа.
Сетеві технології - найважливіший багаторівневий ресурс, який дозволяє активно взаємодіяти преподавателя та студента, сприяє формуванню уміння спільно продумати, навчати толерантності, формувати критичність мислення, надає бази накопичених ресурсів для успішного їх використання. Великий набір засобів комунікації дозволяє організувати обмін інформацією та досвідом, реалізувати спільні проекти.
Досить ефективно в навчанні можна використовувати блоги, в педагогічній практиці вони можуть служити майданчиком для педагогічних дискусій або для організації навчального процесу за основними та додатковими дисциплінами. Блог може бути використаний як середовище для записів подій власної наукової, ділової або особистої життя. У багатьох випадках така форма більш зручна, ніж розсилка масових повідомлень по електронній пошті. Педагогічний потенціал блога як самостійна інтернет-технологія - основа для розміщення навчального матеріалу викладача та виконання задань студентами. Для обучающихся блог одного роду мультимедійна тетрад, в якій вони представляють виконані завдання, своє розуміння вивченої матеріалу. Всі учасники навчального процесу можуть бачити і коментувати роботу одного друга. Використання блогів забезпечує більшу гнучкість навчального процесу, інтенсивне взаємодія між вчителем та навчаючими, а також між самими навчальними, відкритості, обгрунтованістю оцінки результатів, мобільністю та оперативністю обміну інформацією.
Навчально-педагогічний блог викладачам дозволяє вести живе спілкування зі студентами в рамках навчального процесу. Спілкування відбувається у формі питання-відповідь. Крім того, в блогах можна організувати своєрідний віртуальний факультатив, в рамках якого вчитель може консультувати студентів у зручний для нього час. З можливостями блогів, пов'язаними з функціями оперативного зворотної зв'язку, студенти знайомляться, залишаючи власні коментарі в блозі та отримуючи своєчасні коментарі на них.Сучасні дослідження в області педагогіки довели важливість соціального інтерактивного взаємодії в процесі навчання. Опубліковані роботи студентів - можливість для вчителів зробити висновки про те, як студенти вбирають навчальний матеріал. Для студентів - можливість наступного аналізу, який дозволяє їм ще раз звернутися до своїх робіт і переосмислити їх, поповнити свій навчальний досвід. Завдяки розташуванню коментарів до повідомлень у блогах виникає взаємний зворотна зв'язок викладача та студента, а гіперсилки на інші навчальні ресурси допомагають навчаючись усвідомити взаємозв'язок у контексті знань, залучаючи останні новини, зображення та іншу інформацію. Для студента блог дійсно стає персональною онлайн-публікацією. В відмінності від форумів, на яких в будь-якому (хаотичному) порядку думки висловлюють всі учасники дискусії, блог дає можливість його власнику повністю контролювати (модифікувати) зміст і послідовність коментарів, дозволяє ознайомитися з новими поняттями, які при цьому не потрібні співвідносяться з послідовністю розташування висловлювань на форумі. Використання блогів у навчальному процесі має особливості, тому необхідно виділити час, щоб ознайомити студентів з концепцією блогів, з метою їх створення, з тим, як ведуться блоги, показати приклади успішних і невдалих блогів. Крім того, для навчального блогу необхідно розробити строгі правила, які будуть визначати частоту розміщення повідомлень, їх обсяг, кількість гіперсилаків, необхідність дотримуватися теми обговорення. Ці правила розробляють преподаватели разом з студентами. Необхідно пояснити студентам, що блоги - це відкриті публікації, тому друзі, батьки та навіть майбутні роботодавці можуть ознайомитись з усім, що написано в них. Студент повинен пам'ятати: як тільки його повідомлення опубліковано в мережі, він може відразу ж бути прочитаним і цей момент публікації необратим, навіть якщо пізніше повідомлення буде відредаговано або видалено.
Таким чином, навчально-педагогічний блог дозволяє не тільки різноманітити навчальний процес, але і підвищувати якість навчання за рахунок спільної діяльності студентів та вчителів.
На любом типі уроку (пояснення нової матеріалу, його закріплення, узагальнення, контроль усвоення) використання ІКТ мотивує навчаючих за умови того, що урок добре побудований. Самое главное в проведении такой работы - заинтересованность преподавателя, а начать освоение ИКТ-сервисов можна навіть в локальной сети колледжа.
Сетеві технології - найважливіший багаторівневий ресурс, який дозволяє активно взаємодіяти преподавателя та студента, сприяє формуванню уміння спільно продумати, навчати толерантності, формувати критичність мислення, надає бази накопичених ресурсів для успішного їх використання. Великий набір засобів комунікації дозволяє організувати обмін інформацією та досвідом, реалізувати спільні проекти.
Досить ефективно в навчанні можна використовувати блоги, в педагогічній практиці вони можуть служити майданчиком для педагогічних дискусій або для організації навчального процесу за основними та додатковими дисциплінами. Блог може бути використаний як середовище для записів подій власної наукової, ділової або особистої життя. У багатьох випадках така форма більш зручна, ніж розсилка масових повідомлень по електронній пошті. Педагогічний потенціал блога як самостійна інтернет-технологія - основа для розміщення навчального матеріалу викладача та виконання задань студентами. Для обучающихся блог одного роду мультимедійна тетрад, в якій вони представляють виконані завдання, своє розуміння вивченої матеріалу. Всі учасники навчального процесу можуть бачити і коментувати роботу одного друга. Використання блогів забезпечує більшу гнучкість навчального процесу, інтенсивне взаємодія між вчителем та навчаючими, а також між самими навчальними, відкритості, обгрунтованістю оцінки результатів, мобільністю та оперативністю обміну інформацією.
Навчально-педагогічний блог викладачам дозволяє вести живе спілкування зі студентами в рамках навчального процесу. Спілкування відбувається у формі питання-відповідь. Крім того, в блогах можна організувати своєрідний віртуальний факультатив, в рамках якого вчитель може консультувати студентів у зручний для нього час. З можливостями блогів, пов'язаними з функціями оперативного зворотної зв'язку, студенти знайомляться, залишаючи власні коментарі в блозі та отримуючи своєчасні коментарі на них.Сучасні дослідження в області педагогіки довели важливість соціального інтерактивного взаємодії в процесі навчання. Опубліковані роботи студентів - можливість для вчителів зробити висновки про те, як студенти вбирають навчальний матеріал. Для студентів - можливість наступного аналізу, який дозволяє їм ще раз звернутися до своїх робіт і переосмислити їх, поповнити свій навчальний досвід. Завдяки розташуванню коментарів до повідомлень у блогах виникає взаємний зворотна зв'язок викладача та студента, а гіперсилки на інші навчальні ресурси допомагають навчаючись усвідомити взаємозв'язок у контексті знань, залучаючи останні новини, зображення та іншу інформацію. Для студента блог дійсно стає персональною онлайн-публікацією. В відмінності від форумів, на яких в будь-якому (хаотичному) порядку думки висловлюють всі учасники дискусії, блог дає можливість його власнику повністю контролювати (модифікувати) зміст і послідовність коментарів, дозволяє ознайомитися з новими поняттями, які при цьому не потрібні співвідносяться з послідовністю розташування висловлювань на форумі. Використання блогів у навчальному процесі має особливості, тому необхідно виділити час, щоб ознайомити студентів з концепцією блогів, з метою їх створення, з тим, як ведуться блоги, показати приклади успішних і невдалих блогів. Крім того, для навчального блогу необхідно розробити строгі правила, які будуть визначати частоту розміщення повідомлень, їх обсяг, кількість гіперсилаків, необхідність дотримуватися теми обговорення. Ці правила розробляють преподаватели разом з студентами. Необхідно пояснити студентам, що блоги - це відкриті публікації, тому друзі, батьки та навіть майбутні роботодавці можуть ознайомитись з усім, що написано в них. Студент повинен пам'ятати: як тільки його повідомлення опубліковано в мережі, він може відразу ж бути прочитаним і цей момент публікації необратим, навіть якщо пізніше повідомлення буде відредаговано або видалено.
Таким чином, навчально-педагогічний блог дозволяє не тільки різноманітити навчальний процес, але і підвищувати якість навчання за рахунок спільної діяльності студентів та вчителів.
Немає коментарів:
Дописати коментар